Frågor & Svar

Här har vi samlat en del av de vanligaste frågorna som dyker upp när vi är i kontakt med föreningar, lag och klasser. Hittar ni inte svaret på er fråga här så kontaktar ni oss på kundsupport@clubvolutz.se.

 

FAMILJEPAKET ELLER ENSKILDA KABLAR - VAD SKA JAG SÄLJA?

Svar: Du väljer helt själv vad du vill sälja men vi tror att många hem behöver fler kablar. Oftast så slåss man lite om möjligheterna att få ladda sina mobiler, surfplattor och spelkonsoler och då kan det vara bra att köpa ett gäng kablar på en och samma gång. 

 

VAR KAN JAG SOM KUND KÖPA PRODUKTER FRÅN VOLUTZ?

Svar: Volutz produkter kan du hitta ute i välsorterade butiker men inte till samma attraktiva pris som om du handlar av en förening, ett lag eller en skolklass. Vi har tagit beslutet att kunna erbjuda utvalda kvalitets produkter till ett väldigt bra pris via Club Volutz med fokus på att stötta barn- och ungdomar.

HUR KAN DET KOMMA SIG ATT MAN TJÄNAR SÅ MYCKET NÄR MAN SÄLJER VIA CLUB VOLUTZ?

Svar: För oss handlar det om att kunna bidra och göra det på riktigt. Vi vill vara en aktiv part i  att bygga barn- och ungdomsidrotten . För oss är det självklart att kunna betala ut en attraktiv ersättning till alla som kämpar med sina mål och drömmar där ute i verkligheten.

ÄR DET KRÅNGLIGT ATT SÄLJA LADDNINGSKABLAR - BLIR DET MYCKET TEKNISKA FRÅGOR FRÅN KUNDERNA?

Svar: En laddningskabel har blivit en del av hemmet, familjen, arbetet, skolan och vardagen. I stort sett alla kunder vet vilken typ av laddningskabel dom ska ha. Nu får dom möjligheten att köpa en premiumkabel till ett unikt pris.

HUR FUNGERAR LIVSTIDSGARANTIN PÅ ERA ARMORCORD KABLAR?

Svar: Livstidsgarantin innebär precis vad den säger. Kunden har livstidsgaranti på sin ArmorCord kabel och detta utan att priset har höjts! Allt kring reklamationsärden tar vi på Club Volutz direkt med kunderna - ni ser livstidsgarantin som ett superstarkt säljargument!

HUR GÖR JAG OM JAG ÅNGRAR MITT KÖP?

Svar: Om du köpt produkter från Club Volutz och ångrar ditt köp gäller distansköplagen. 

Du kan alltså ångra ditt köp inom 14 dagar.
Om du vill utnyttja ångerrätten, så returnerar du paketet till den du köpte det av och du får då pengarna tillbaka.
Anledningen till att föreningen, laget eller skolklassen sköter ditt återköp är att de behåller 80,00 kr av de 169,00 kr som du betalat för produkten, till sina gemensamma mål. Då återköpet påverkar gruppens vinst redovisar de det vidare till oss på Club Volutz. Läs gärna mer i våra allmänna villkor (punkt 13) om ångerrätt.

VAD ÄR DET SOM GÖR ERA LADDNINGSKABLAR BÄTTRE ÄN ERA KONKURRENTERS KABLAR?

Svar: Vi har utvecklat våra kablar under sju år och hela tiden haft fokus på kvalitet, prestanda, funktionalitet och hållbarhet. Vår egna teknologi Dual Housing i kombination med en större kabelkropp (ber om ursäkt för teknik snacket) gör att slitaget sprids ut och belastar kabelkroppen på ett betydligt skonsammare sätt vilket innebär att våra kablar har en väldigt lång livstid. Till detta ska också tilläggas att våra kablar laddar snabbt vilket är en viktig faktor för kunderna.

HUR KONTROLLERAR OCH GARANTERAR NI ATT PRODUKTERNA TILLVERKAS PÅ ETT MILJÖRIKTIGT SÄTT OCH
ATT DE INTE PRODUCERAS GENOM BARNARBETE?

Svar: Vi är mycket noga vid urvalsprocessen av leverantörer och fabriker. Vi jobbar endast med samarbetspartners som
har stor erfarenhet och som redan jobbar med kända varumärken inom vår bransch. Våra leverantörer garanterar både förbud mot barnarbete, arbete under extrema förhållanden, men även andra kvalitetsaspekter gällande produktionen av de produkter vi tillhandahåller. För att se till att uppförandekoden efterlevs jobbar vi med långsiktiga och ömsesidiga relationer. Vi har egen personal som arbetar tätt tillsammans med  fabrikerna och besöker dem frekvent dessutom gör vi själva leverantörsbesök.

HUR MYCKET TJÄNAR VI PÅ ATT SÄLJA CLUB VOLUTZ PRODUKTER?

Svar: Beror på vilket paket ni säljer men er ersättning ligger mellan 80,00 kr för singel paketen upp till 137,00 kr för Familjepaket Lightning.​

HUR FÅR VI FLER BESTÄLLNINGSFORMULÄR?

Svar: Enkelt, ni laddar hem från vår hemsida www.clubvolutz.se och skriver sedan ut beställningsblanketten. Svårare än så har vi inte gjort det.

HUR LÄNGE FÅR VI SÄLJA CLUB VOLUTZ PRODUKTER?

Svar: Helt upp till er själva. Vissa lag har hållit på i två veckor andra i tre månader. Det handlar ju om vart era mål och drömmar ska ta er! Fördelen är att våra produkter inte på något sätt är säsongsbetonade utan behövs mest hela tiden.

HUR SÄKERSTÄLLER VI ATT VÅR ORDER/BESTÄLLNING KOMMER IN TILL ER PÅ CLUB VOLUTZ?

Svar: Alla delar av säljprocessen finns på hemsidan www.clubvolutz.se.  Den ansvariga kontapersonen ansvarar för ett beställningen sammanställs och skickas in enligt rutin till Club Volutz.

NÄR OCH HUR SKER LEVERANS PÅ BESTÄLLDA VAROR?

Svar: I vanliga fall inom 10  till 12 dagar från det att ni har avslutat försäljningen och placerat den slutgiltiga ordern, levereras beställningen.
Club Volutz levererar varorna med PostNord till den givna leveransadressen i vanliga fall till kontaktpersonen om inte annat angivits.

OM LEVERANSEN SKULLE GÅ FEL - VAD GÖR VI DÅ?

Svar: Då mailar ni kundsupport@clubvolutz.se så får ni hjälp omgående.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Svar: En jättesvår fråga att svara på då det beror på vart i landet våra produkter ska skickas. Nedan är en uppskattning av de kostnader som tillkommer vi leverans.


Antal paket kostnad (ex. moms)
1–50 paket 100 – 250 kr
51–100 paket 350 –  500 kr
101–200 paket 500 – 750  kr
201–249 paket 750 – 1.000 kr
250 paket eller fler = fraktfritt

Vårt mål är att alltid skicka leveransen så billigt och kostnadseffektivt som möjligt.

VAD ÄR KOSTNADEN FÖR OSS SOM FÖRENING, LAG ELLER SKOLKLASS?

Svar: Vi på Club Volutz skickar orderbekräftelse och faktura separat, samtidigt som er leverans lämnar vårt lager. Vi på Club Volutz fakturerar mellanskillnaden mellan er ersättning och kundens pris.
Ni har 22 dagars betalningsvillkor. 

OM JAG FÅR EN MASSA TEKNISKA FRÅGOR NÄR JAG SKA SÄLJA ERA PRODUKTER - VAD GÖR JAG DÅ?

Svar: Bra fråga. Alla säljare kommer ha ett produktblad med sig som man lämnar till kunden. Där finns all teknisk information men också information om livstidsgarantin. Med det Produktbladet kan ni känna er helt trygga när ni säljer!